Case Verloskundigenpraktijk Madelief
Van kinderlijk naar warm en volwassen.
Het oude logo van Verloskundigenpraktijk Madelief was speels, maar inmiddels wat verouderd en te voor de hand liggend. Tijd voor een volwassen frisse blik, eentje die recht doet aan de betekenis achter de naam Ma-de-lief: Ma als moeder, de als persoonlijke verbinding, en lief als symbool de liefste (kind).
We zijn teruggegaan naar de basis.
De nieuwe identiteit draait om ‘de’ persoonlijke connectie tussen moeder en kind. Dat zie je direct in het vernieuwde logo: een subtiele, handgeschreven verbinding tussen ma en lief. De kleuren zijn volwassen en warm, natuurlijke tinten die doen denken aan huid en geborgenheid.



In de huisstijl keert dat gevoel terug.
Een zachte linnenstructuur, een vloeiende golf die voelt als een dekentje, symbolen van warmte, veiligheid en vertrouwen. En als knipoog naar het oude logo is het madeliefje subtiel gebleven, nu als lijnvorm: herkenbaar, maar verfijnd.
Naast het logo hebben we ook de nieuwe website, folders en visitekaartjes ontworpen. Voor de sociale media maakten we een set herkenbare templates, zodat het team van Madelief hun eigen communicatie kan blijven verzorgen binnen de nieuwe stijl.
De fotografie maakt het verhaal compleet: vrolijk, persoonlijk en met herkenbare beelden van Urk. Want juist dat warme, lokale gevoel is wat Verloskundigenpraktijk Madelief zo bijzonder maakt. (Stefan Eilander fotografie)


